Forum HOVAWART

Miło nam jest Cię powitać :-). Wybierz: Logowanie / Rejestracja.
24.06.2019 o 19:58:10

Strona główna Strona główna Pomoc Pomoc Szukaj Szukaj Uczestnicy Uczestnicy Logowanie Logowanie Rejestracja Rejestracja Regulamin Regulamin
Forum HOVAWART - Szelma : ) -


   Forum HOVAWART
   Forum HOVAWART
   WHO IS WHO
(Moderatorzy: Admin, moderator)
   Szelma : )
« Brak tematu | Następny temat »
Strony: 1 2 3  ...  20 Odpowiedz Odpowiedz Powiadom o odpowiedziach via email Powiadom o odpowiedziach via email Wyślij Wątek Wyślij Wątek Drukuj Drukuj
   Autor  Wątek: Szelma : )  (Czytano 11648 razy)
Szelma
Hovo-Gaduła
***





Zobacz Profil WWW

Płeć: female   Posty: 390
Szelma : )
« o: 18.05.2009 o 12:52:23 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem

Witam Wszystkich uzytkownikow forum  
Mam na imie Marzena i mieszkam na stale w Norwegii.
Od tygodnia mieszka ze mna suczka Szelma (na codzien Szelmina, Szelmik, Szelmi) ur. 15.03.09. w jednej z tutejszych hodowli Hovowartow.
 
Bardzo sie ciesze, ze trafilam na to forum bo mimo, ze przed decyzja o akurat tej rasy psie poczytalam co moglam i rozmawialam z hodowca, to jednak licze, ze znajde tu porady "z zycia codziennego Hovowarta wziete".  
Calkiem swieza w temacie pies w domu nie jestem, poprzednia sunia( innej rasy) deszla juz ladnych pare lat temu w wieku 12lat.
 
Na koniec powiem tak: jestem zafascynowana rasa, uwielbiam miec znowu psa w domu i zakochana jestem w mojej suni -wiem, wiem- kazdy tak ma    
Chcialam Wam pokazac Szelminke ale nie udaje mi sie wstawic fotki, postaram sie nad tym popracowac.
 
Pozdrowienia dla Wszystkich- tych na 2 i tych na 4 lapkach.
M.
 
Cos sie udalo:

« Ostatnia Edycja: 03.01.2010 o 08:32:58 Zamieścił: Szelma » IP Adres IP zloggowany

Pozdrawiamy,Marzena & Szelma
fifaza
Hovo-Spec
*****



Banda Huncwotów

Tlen: fifaza@tlen.pl Gadu-Gadu: 824023 Zobacz Profil WWW

Płeć: female   Posty: 1933
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #1 o: 18.05.2009 o 13:14:56 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem

Witamy na forum kolejnego zagranicznego hovawarciarza.  
Szelma to takie zadziorne imię A imię zobowiązuje
Jadną Szelmę już poznałam    
 
Miłego forumowania!
 
IP Adres IP zloggowany

Pozdrawiam
Fi
Hodowla Banda Huncwotów
Basza Chatka Zielarki
http://www.working-dog.eu/dogs-details/135188/Basza-Chatka-Zielarki
Atos Sus Armoni
http://www.working-dog.eu/dogs-details/543354/Atos%20Sus%20Armoni/
Hovawarcia Strona Informacyjna www.hovawarty.com.pl
kuncewmr
Hovo-Spec
*****



Maria Sunia Harley

Zobacz Profil WWW

Płeć: female   Posty: 1714
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #2 o: 18.05.2009 o 13:46:01 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem

Witajcie, witajcie
A z jakiej hodowlii jest twoja szelma? Nasi forumowi detektywi zaraz znajda jej forumowe kuzynostwo
IP Adres IP zloggowany

M+S+H
http://www.working-dog.eu/dogs-details/134347/Sunia-Las-Ksiezniczek
http://www.working-dog.eu/dog/Harley-Sun-des-Leus-Altiers-1018382/children
http://www.working-dog.eu/dogs-details/134352/Alta-Ranunculus
Szelma
Hovo-Gaduła
***





Zobacz Profil WWW

Płeć: female   Posty: 390
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #3 o: 18.05.2009 o 16:26:47 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem

Hej, dzieki za powitanie  
Powiem szczerze, ze sama myslalam czy to imie nie wplynie malej na psyche   ale stalo sie.
Nad korzeniami suczki nie zastanawialam sie wiele- to blad? W dokumencie kupna/sprzedazy mam tylko imiona i numery reg. jej rodzicow. Poszperalam i znalazlam inf:
Ojciec:
Tervtinas Birk (Basko)  
http://sortebekk.no/tervtina/
 
Mama:  
St-Abelia (Bella)  
Nic wiecej o niej nie wiem poza tym, ze jest ladna- widzialam (ale dla mnie wszystkie psy sa ladne)
« Ostatnia Edycja: 03.01.2010 o 08:22:57 Zamieścił: Szelma » IP Adres IP zloggowany

Pozdrawiamy,Marzena & Szelma
kacleo
Hovo-Spec
*****



Kasia, Ussi, Boogie i Oscar The Cat

Gadu-Gadu: 32090421 Zobacz Profil WWW

Płeć: female   Posty: 3209
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #4 o: 18.05.2009 o 17:37:46 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem


Dnia 18.05.2009 o 13:46:01, kuncewmr pisze:
Witajcie, witajcie
A z jakiej hodowlii jest twoja szelma? Nasi forumowi detektywi zaraz znajda jej forumowe kuzynostwo

Ja znajde, znam wiele norweskich hodowli . A Iwona juz na pewno w rodowodach grzebie . Czy Szelma jest zarejestrowana w Norsk Kennel Klubb? Masz jej rodowod, to zaraz przodkow wyszukamy .
Niezaleznie, z jakiej hodowli pochodzi, niech sie zdrowo hova .
P.S Juz znalazlam: ojciec Szelmy pochodzi z rozsadnej hodowli, gdzie sie z psami pracuje, a jego ojciec z znanej mi osobiscie Hove Trønnes. O matce jeszcze nic nie wiem, bez przydomka hodowlanego ciezko bedzie cos znalezc.
« Ostatnia Edycja: 18.05.2009 o 21:48:08 Zamieścił: kacleo » IP Adres IP zloggowany

Pozdrawiamy - Kasia i Zwierzaki
http://cleohovs-hovawarte.dk/
http://www.working-dog.eu/dogs-details/446179/Ussi-Las-Ksiezniczek
http://www.hovawart.pl/
Iwona_G.
Hovo-Spec
*****




Zobacz Profil

Płeć: female   Posty: 5614
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #5 o: 18.05.2009 o 17:59:09 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem

Kasiu, a co, ja jestem wszystkowiedząca?  
Jak na wszystkowiedzącą przystało, powiem, że ojciec miotu reprezentuje tą samą linię żeńską co Avrafastes Dottir z hodowli Enormous.
« Ostatnia Edycja: 18.05.2009 o 17:59:30 Zamieścił: Iwona_G. » IP Adres IP zloggowany
Pawel_Kawon
Hovo-Spec
*****



Carnavon Moravia Diamond

Zobacz Profil E-mail

Płeć: male   Posty: 2297
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #6 o: 18.05.2009 o 20:11:57 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem

Norwegowie to pewnie są w stanie wypowiedzieć jedynie:"selma"
 
WITAMY I POZDRAWIAMY!
IP Adres IP zloggowany

pozdrawiam Paweł Woronko..
http://www.pawelwo1.fotosik.pl/
http://profile.imageshack.us/user/pawelwo
http://www.flickr.com/photos/pawelwozdjecia/

http://s789.photobucket.com/home/pawelwo1/index
Szelma
Hovo-Gaduła
***





Zobacz Profil WWW

Płeć: female   Posty: 390
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #7 o: 18.05.2009 o 20:34:18 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem

Kurcze, ale macie "dojscia"  
Hodowca mowi, ze zglosi szczeniaki jak juz wszystkie beda w nowych domach, wtedy dostane rodowod z NKK.
Wszystko co na dzien dzisiejszy wiem o matce suni to to, ze jej matka( czyli suni babka) pochodzi ze Szwecji, z tej hodowli:  
http://www.hovrikets.com/  
 
Cienko u mnie z informacjami ale jak juz pisalam specjalnie mnie to nie zajmowalo; do dzisiaj nie zajmowalo bo teraz to juz chce wiedziec. Przydomka hodowlanego nigdzie nie wyczytalam, na stonie z uznanymi/zatwierdzonymi miotami tez tylko dane hodowcy...No nic, poczekam na rodowod i dopisze co trzeba i moze forumowi specjalisci- zapalency cos mi wywroza..?
 
 
Pawel- zdziwisz sie bo co niektorzy potrafia wymowic pieknie (choc nie za pierwszym razem) slowo szczeniak, Szelma to przy tym pestka  
« Ostatnia Edycja: 18.05.2009 o 20:56:45 Zamieścił: Szelma » IP Adres IP zloggowany

Pozdrawiamy,Marzena & Szelma
kacleo
Hovo-Spec
*****



Kasia, Ussi, Boogie i Oscar The Cat

Gadu-Gadu: 32090421 Zobacz Profil WWW

Płeć: female   Posty: 3209
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #8 o: 18.05.2009 o 21:47:41 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem

Nie trzeba miec przydomka hodowlanego, zeby rozmozyc suke i zarejestrowac szczeniaki w FCI. Chyba ze sie cos zmienilo?
IP Adres IP zloggowany

Pozdrawiamy - Kasia i Zwierzaki
http://cleohovs-hovawarte.dk/
http://www.working-dog.eu/dogs-details/446179/Ussi-Las-Ksiezniczek
http://www.hovawart.pl/
kacleo
Hovo-Spec
*****



Kasia, Ussi, Boogie i Oscar The Cat

Gadu-Gadu: 32090421 Zobacz Profil WWW

Płeć: female   Posty: 3209
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #9 o: 18.05.2009 o 21:49:29 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem


Dnia 18.05.2009 o 17:59:09, Iwona_G. pisze:
Kasiu, a co, ja jestem wszystkowiedząca?  
Jak na wszystkowiedzącą przystało, powiem, że ojciec miotu reprezentuje tą samą linię żeńską co Avrafastes Dottir z hodowli Enormous.

Nie wszystkowiedzaca, tylko wszystko lubiaca wiedziec, czyli dociekliwa, a to roznica .
IP Adres IP zloggowany

Pozdrawiamy - Kasia i Zwierzaki
http://cleohovs-hovawarte.dk/
http://www.working-dog.eu/dogs-details/446179/Ussi-Las-Ksiezniczek
http://www.hovawart.pl/
Ania_M.
Hovo-Spec
*****



SAPHIRA Animagus, GAGA Smocza Saga, DINO

Zobacz Profil WWW

Płeć: female   Posty: 3766
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #10 o: 18.05.2009 o 23:50:51 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem

Witam na forum. Niech się Szelma zdrowo hova i rozrabia odpowiednio do imienia.  
IP Adres IP zloggowany

http://hovawart-saphira.blogspot.com/
kacleo
Hovo-Spec
*****



Kasia, Ussi, Boogie i Oscar The Cat

Gadu-Gadu: 32090421 Zobacz Profil WWW

Płeć: female   Posty: 3209
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #11 o: 22.05.2009 o 20:59:39 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem


Dnia 18.05.2009 o 20:34:18, Szelma pisze:
Kurcze, ale macie "dojscia"  

Jakie dojscia ? Przeciez ten miot jest na stronie norweskiego klubu hovawarta, a wiec poblogoslawiony przez "wadze" .
IP Adres IP zloggowany

Pozdrawiamy - Kasia i Zwierzaki
http://cleohovs-hovawarte.dk/
http://www.working-dog.eu/dogs-details/446179/Ussi-Las-Ksiezniczek
http://www.hovawart.pl/
Szelma
Hovo-Gaduła
***





Zobacz Profil WWW

Płeć: female   Posty: 390
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #12 o: 22.05.2009 o 23:20:06 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem

Tak, tak, ok  
Piszac "dojscia" mialam na mysli forumowe nosy doszukujace sie forumowego kuzynostwa. To tak niby z przymrozeniem oka ale naprawde podziwiam Wasza wiedze    i powiem jeszcze raz: strasznie sie ciesze, ze tu trafilam. Czytam i czytam w kazdej wolnej chwili, podziwiam Wasze PIEKNE psiska i ich umiejetnosci - nie pomijajac umiejetnosi opiekunow oczywiscie -i ...troszke chyba Wam zazdroszcze    - najbardziej tego, czego jeszcze nie wiem  
Musze jeszcze pochwalic Szeminke: obroza jej przestala zupelnie przeszkadzac, coraz mniej wyglupia sie jak idzie na smyczy- tzn. jeszcze lapie smycz zebiskami ale juz nie tak czesto. Najfajniejsze sa spacery bez smyczy i bardzo sie ciesze, ze mala sie pilnuje- nawet jak zostaje w tyle to patrzy gdzie jestem i przybiega predzej czy pozniej    Jest fantastyczna, wszystko ja interesuje, musi zobaczyc, obwachac, wlazi gdzie sie da. Czasem cos ja zaniepokoi i podchodzi nieufnie ale dzieki Wam wiem jak postepowac- ide pierwsza a mloda za mna i juz wszystko jest ok.  
Jeszcze jedno: Szelma bez problemu zaskoczyla co znaczy siad a wczoraj i dzisiaj troszke probowalysmy siadac i zostawac. Moze jakos bedzie, chwilowo moge odejsc tylko na jakies 3-4 metry ale dobre i to.
IP Adres IP zloggowany

Pozdrawiamy,Marzena & Szelma
Szelma
Hovo-Gaduła
***





Zobacz Profil WWW

Płeć: female   Posty: 390
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #13 o: 26.05.2009 o 21:35:23 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj przechodzilysmy przez wieeelka kaluze. Szelma z poczatku jakby sie zastanawiala czy wlazic do wody a potem zrobila powtorke - chyba jej sie podobalo. Jak pogoda pozwoli wybierzemy sie nad jezioro i zdamy relacje.
Dzisiaj ja zachowalam sie "niestosownie"   : po raz pierwszy przylapalam Szelme pieknie ulozona na fotelu i nie zareagowalam tyko poczekalam az sie rozespi i przelozylam na jej kocyk... Nie bylo protestow i silowana powrotu na fotel- moze juz tego nie powtorzy? (o moja naiwnosci   )
Mam pytanie, byc moze glupie: co oznacza szczypanie po nogach? Zdarzylo sie to dwa razy podczas spaceru i zabawy- w pewnym momecie mloda dostaje "glupawki" i dziabie gdzie popadnie, czasem przy tym pieknie podskakuje tak wysoko na ile moze. Co wtedy robic?
IP Adres IP zloggowany

Pozdrawiamy,Marzena & Szelma
kacleo
Hovo-Spec
*****



Kasia, Ussi, Boogie i Oscar The Cat

Gadu-Gadu: 32090421 Zobacz Profil WWW

Płeć: female   Posty: 3209
Re: Szelma : )
« Odpowiedz #14 o: 26.05.2009 o 21:59:17 »
Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem

Bawic sie z nia, najlepiej pilka na sznurku albo szmata, a jeszcze lepiej kawalkiem skory/irchy, zeby jej zeby sie nie uszkodzily. I w ogole baw sie z nia jak najwiecej, najlepiej, zebys to Ty dawala sygnal do zabawy, a nie ona.
IP Adres IP zloggowany

Pozdrawiamy - Kasia i Zwierzaki
http://cleohovs-hovawarte.dk/
http://www.working-dog.eu/dogs-details/446179/Ussi-Las-Ksiezniczek
http://www.hovawart.pl/
Strony: 1 2 3  ...  20 Odpowiedz Odpowiedz Powiadom o odpowiedziach via email Powiadom o odpowiedziach via email Wyślij Wątek Wyślij Wątek Drukuj Drukuj

« Brak tematu | Następny temat »

cofnij

Forum HOVAWART » Powered by YaBB 1 Gold - SP1!
YaBB ? 2000-2001,
Xnull. All Rights Reserved.